کوره کانتینیوس

5/5 - (1 امتیاز)

کوره های مداوم

این کوره ها اساسا کوره هایی هستند که در آنها مواد از یک طرف شارژ شده و از طرف دیگر تخلیه می شوند . به همین دلیل برای عملیات انبوهی از قطعات مشابه مناسب هستند .

کوره کانتینیوس :

در کوره کانتینیوس مواد به وسیله غلتک و موتور به داخل کوره  کشیده می شود. انتهای غلتکها ممکن است از میان دیواره کوره کانتینیوس گذشته و تا هوای آزاد امتداد داشته باشند و ممکن است به صورت یاتاقانهای خنک شونده با آب طراحی شده باشند . عموما غلتکها با سیستم زنجیری دنده خورشیدی حرکت می کنند و غالبا مسیر آنها از سمت شارژ و تخلیه تا فاصله مشخصی ادامه دارد . وقتی مواد روی غلتکها قرار گرفتند ، اصطکاک بین آنها و غلتک باعث می شود تا مواد همراه غلتکها حرکت کنند و پس از انجام عملیات در کوره کانتینیوس از طرف دیگر خارج شوند . البته این کار هنگامی میسر خواهد شد که مواد به اندازه کافی بزرگ باشند . مواد و قطعات ریز روی کفی های مخصوص و سبدکار چیده می شوند و یا از فیکسچرهای مخصوص آویزان می گردند . قسمت ورودی و خروجی کوره به پرده آزبست مجهز است تا ورود هوا به داخل کوره محدود شود .

 

کوره های مداوم نوع تسمه ای :

در کوره کانتینیوس تسمه نقاله ای به طور مداوم مواد را به داخل کوره انتقال می دهد . بر حسب وزن مواد و همین طور نحوه محافظت تسمه در برابر حرارت و دمای کاری کوره کانتینیوس انواع تسمه ها طراحی شده اند . تسمه ممکن است به صورت تور بافته شده ، نوارهای آلیاژی ریخته شده و یا نوارهای فلزی باشند . ممکن است سطح تسمه ها نسبتا صاف و یا شیاردار باشد و یا برای کنترل فاصله مواد رگه رگه باشد ، تسمه به وسیله دو عدد غلتک قرقره مانند که در دو طرف کوره کانتینیوس قرار دارد حرکت می کند . براساس طرح کوره کانتینیوس ممکن است تسمه تا بیرون از کوره امتداد داشته باشد و یا به داخل کوره محدود شود . این نوع کوره ها برای عملیات آنیل ، برگشت ، همجوشی ( سنترینگ قطعات پودری ) و عملیات سختکاری مناسب می باشند .

کوره های مداوم پیستونی :

این کوره ها نسبت به نوع تسمه ای بزرگتر هستند .مواد روی کفی ، فیکسچر و سبد کار قرار گرفته و به وسیله سیستم مکانیکی که در قسمت شارژ قرار دارد به طور متناوب به داخل کوره انتقال داده می شود . پیستون یا هل دهنده ممکن است به وسیله سیلندر هیدرولیکی و یا پنوماتیکی کار کند و یا به وسیله مکانیزم الکترومکانیکی به حرکت درآید . عملکرد پیستون باید با باز و بسته شدن دربهای داخلی و خارجی کوره کاملا هماهنگ باشد .

کوره های مداوم گردان :

کف  این کوره برعکس کوره های مداوم دیگر همانند چرخ و فلک حالت دورانی دارد . این کوره ها ممکن است از نوع گازسوز و یا از نوع الکتریکی باشند . بعد از شارژ شدن مواد ،درب آن بسته می شود . سرعت دوران کف کوره با توجه به سیکل عملیات قابل تنطیم است . هر چند هیچگونه محدودیتی برای این کوره ها وجود ندارد ولی عموما این کوره ها برای گرم کردن قطعات بزرگ با وزن بیش تر 2.2kg از به کار می رود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *