ساخت کوره حمام نمک

5/5 - (1 امتیاز)

کوره حمام نمک

ساخت کوره حمام نمک

کوره های حمام نمک کوره های هستند برای عملیات حرارتی مختلف از قبیل سختکاری ، کربن دهی ، نیتروژن دهی مورد استفاده قرار می گیرند مکانیزم کلی این کوره ها بدین شکل است که در یک محفظه استیل نمک ذوب شده و به دمای مطلوب عملیات حرارتی می رسد و قطعات درون قرار گرفته و در زمان مناسب در محلول های مانند روغن کوئنچ می شوند. قدمت این کوره ها زیاد بوده ولی همچنان در صنایع مختلف از آنها استفاده می شوند علت استفاده از این کوره ها به علت یکنواختی سختی ، یکنواختی دما ، عدم اکسید شدن ، عدم ایجاد اعوجاج می باشد .

البته در برخی از صنایع به علت اطلاع نداشتن از تجهیزات جانبی کوره حمام نمک متاسفانه از مزایا عالی و منحصر به فرد این کوره ها بی خبرند و شاید تصور آنها از این کوره ها کثیف شدن یا مناسب نبودن برای قطعات دارای سوراخ های ریز می باشد .

 

از این رو، واحد فروش و مهندسی دیارماشین در یک فرصت تحقیقاتی بزرگ با بررسی طراحی خلاقانه و هزینه های کوره حمام نمک به یک طرح بسیار عالی و مشترک دست یافته اند .در این طرح کوره حمام نمک طوری طراحی شده اند که دارای کوره پیش گرم با کمترین میزان انرژی مصرفی برای عدم شوک حرارتی و کوره اصلی با بیشترین بهره وری و تجهیزات کنترلی و با طول عمر بسیار بالا و مخزن روغن یا کوئنچ خاص و مخزن شستشو خاص با محلول های خاص مناسب هر خط طراحی شده اند .

طراحی و بهینه سازی این خط به گونه ای انجام شده است که دارای بیشترین بهره وری کیفیت قطعات می باشد و در مقابل آن با تحقیقات بهینه سازی شده هزینه های مالی بسیار کاهش یافته و بسیار مقرون بصرفه می باشد .

واحد تحقیق و توسعه شرکت دیار ماشین آماده همکاری و مشاوره در این خصوص برای ارائه بهترین پیشنهاد از لحاظ مالی و فنی برای صنایع مختلف می باشد . تجهیزات این خط کامل در زیر لیست شده و تمام مراحل نصب و آموزش عملیات حرارتی که توسط واحد تحقیق و توسعه انجام و رایگان است و این آموزشها طوری تنظیم شده اند تا این خط قابلیت عملیات هر نوع فولاد یا آلیاژهای دیگر را داشته باشد .

شرکت دیار ماشین برای هر نوع صنعت متناسب با قطعات و فرآیند آنها یک خط اقتصادی مقرون بصرفه طراحی می کند که برخی از تجهیزات آن به شرح زیر است.

  • کوره گازی ۱۲۰۰درجه با محفظه نسوز
  • کوره تمپر ۸۰۰ درجه با محفظه نسوز
  • کوره پیش گرم
  • مخزن کوئنچ آب گرد و دارای فن همزن
  • مخزن شستشو اتوماتیک با محلول های خاص