کوره آنیل و تنش‌گیری

3.7/5 - (3 امتیاز)

کوره آنیل و تنش‌گیری

کوره آنیل و تنش گیری می‌توانند به صورت باکسی، بل تایپ و یا پیوسته وجود داشته باشند. در این کوره‌ها به دلیل اهمیت نرخ گرم شدن و سرد شدن در فرآیندهای فوق مهم است که سیستم گرمایش (نظیر الکتریسیته یا مشعل) به نحوی تعبیه شده باشد که کمترین شوک حرارتی به قطعه وارد نشود و همچنین زمان فرآیند (و در نتیجه هزینه‌ی آن) بهینه باشد.

گستره دمایی کوره آنیل وتنش گیری از c° 350 (تنش گیری) تا c° 1000 (آنیل کامل فولادها) می‌باشد.

برای جلوگیری از اکسیداسیون قطعات در هنگام آنیل، کوره حتما باید به یک سیستم گاز محافظ مجهز باشد. گردش هوا در این کوره آنیل و تنش گیری باید به نحوی باشد که اعوجاج و عدم یکنواختی سختی در قطعات رخ ندهد تا قطعات تولیدی بیشترین کیفیت را دارا باشند.

پر کاربردترین کوره آنیل و تنش گیری :

از پرکاربردترین کوره آنیل و تنش گیری  می‌توان به کوره‌های زنگوله‌ای (بل تایپ) اشاره کرد که در آن سیم پیچ یا نوار فولادی انباشته شده در حدود 1250 فارنهایت (680 درجه سانتیگراد) ، مس با دمای 500 تا 900 فارنهایت (260 تا 480 درجه سانتیگراد) گرم می شوند. کوره آنیل و تنش گیری  دارای یک پوشش داخلی هستند که در آن اتمسفر آماده شده توسط یک فن پایه به گردش در می آید.

اگر خصوصیات ماده در حال گرم شدن می تواند تحت تأثیر بیش از حد گرم شدن قرار گیرد، باید اختلاف بین دمای گاز کوره و دمای بار نهایی را کم نگه داشت، به خصوص اگر ماده گرم شده هدایت حرارتی ضعیفی داشته باشد. ترکیب این دو مورد در بازپخت سیم پیچ‌های ضخیم از نوار نازک فولادی وجود دارد.

گرچه این نوار فولادی تحت کشش پیچیده شده است، اما لایه‌های پی در پی تماس مداوم با یکدیگر ندارند زیرا سطح ظاهرا صاف نوار دارای بی نظمی های میکروسکوپی است. این فضاهای نازک با هوای محبوس پر شده‌اند که رسانایی گرمایی بسیار ضعیفی دارند. نتیجه این است که زمان گرم شدن ممکن است بیش از 2 ساعت در هر اینچ ضخامت شعاعی سیم پیچ باشد.

زمان خنک سازی :

مدت زمان خنک سازی ممکن است تقریباً به اندازه چرخه گرم شدن باشد. با سیم پیچ های گسترده تر و طولانی تر، زمان کل ممکن است یک هفته باشد. به همین دلیل است که تعداد بسیار زیادی از این کوره ها برای تأمین نیازهای رو به رشد صنایع مورد نیاز است.

روش مختلف گرم کردن و سرد کردن :

از روش‌های مختلفی برای گرم کردن و خنک کردن سریع سیم پیچ‌های بزرگ استفاده می‌شود، مانند: استفاده از هیدروژن (یک رسانای عالی) در داخل محفظه، سست پیچیدن سیم پیچ‌ها برای عبور گاز بیشتر مابین سیم پیچ‌ها و افزودن صفحات همرفت گازهای داغ بین سیم پیچ‌های انباشته شده.

 

کوره آنیل

ساخت کوره آنیل در شرکت دیار ماشین انجام میگیرد.

2 پاسخ

  1. با سلام جهت يك خط توليد لوله هاى برنجى(CuZn36) به طول هفت متر و حداكثر قطر ٥٠ م م وضخامتديواره از ٠/٥ الى ٢ م م در اتمسفر خنثى نياز به يك دستگاه كوره انيلينگ دارم با حداكثر دماى ٧٠٠ درجه سانتيگراد .چنانچه در اين زمينه فعاليت داريد تماس بگيريد متشكرم على بيگى

  2. سلام من یک دستگاه کشش غرق ابی از ۱.۵ به ۰.۲ میلی دارم و میخوام با این دستگاه مفتول مس و آلومینیوم نازک کنم . یکی از دوستان میگه پس از نازک شدن خشک و شکننده میشه و باید مفتول بدست اومده آنیل بشه که انعطاف و استحکام خودش رو داشته باشه . تولید یک شیفت بنده حدود ۱.۵ تن هست که روی قرقره جمع اوری میشه . لطفا راهنمایی بفرمایید برای کار من آیا لازمه یا نه و اگر لازمه با حجم تولید من چه کوره ای مناسب هست و قیمت ان چنده . لازم بذکره جهت کشور آذربایجان شهر باکو میخوام .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *